Μεγάλη αύξηση εσόδων για ΟΑΣΑ απ όταν μπήκαν οι μπάρες - Έρχεται νέος στόλος λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη


Σημαντική άνοδο στα έσοδα του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών φέρνουν οι κλειστές μπάρες, τόσο στα μέσα της ΣΤΑΣΥ όσο και σε λεωφορεία και τρόλεϊ (ΟΣΥ). Και τους επόμενους μήνες, σύμφωνα με στελέχη του Οργανισμού, θα συνεχιστεί η διψήφια άνοδος των εσόδων του ΟΑΣΑ, απόρροια του κλεισίματος των πυλών σε όλο το δίκτυο της ΣΤΑΣΥ (γραμμές 1, 2 και 3) και της διευρυμένης απήχησης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου από το επιβατικό κοινό.

Από το δεύτερο εξάμηνο του 2018, οπότε εντατικοποιήθηκε το κλείσιμο των πυλών και εφαρμόστηκε το μέτρο της εισόδου από την μπροστινή πόρτα σε λεωφορεία και τρόλεϊ, τα έσοδα του ΟΑΣΑ διαγράφουν έντονα ανοδική πορεία.

Είναι ενδεικτικό, ότι τον Ιανουάριο του 2019 η αύξηση των εσόδων ανήλθε στο 19,4% και τον Φεβρουάριο στο 22%. Τον Μάρτιο, η αύξηση ήταν μικρότερη, ωστόσο οι εισπράξεις «έσπασαν το φράγμα» των 20 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, και τον Απρίλιο τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά, αφού εκτιμάται ότι η άνοδος των εσόδων θα υπερβεί το 20% με 25%.

«Η εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου στις Αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας έχει γίνει πια τρόπος ζωής των πολιτών αλλά και βασικό εργαλείο σημαντικής αύξησης των εσόδων των αστικών συγκοινωνιών» δηλώνει στο ΑΠΕ -ΜΠΕ ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών Θάνος Βούρδας, τονίζοντας πως το ηλεκτρονικό εισιτήριο αντιμετώπισε τόσο τα φαινόμενα εισιτηριοδιαφυγής όσο και τα φαινόμενα διακίνησης πλαστών εισιτηρίων. Και προσθέτει «Αρκεί να δει κανείς πως είχαμε τριπλασιασμό, σχεδόν, των μηνιαίων καρτών για να καταλάβει πως δεν υπήρχε μόνο ζήτημα εισιτηριοδιαφυγής. Παράλληλα ήρθε να αποδώσει στις αστικές συγκοινωνίες αυξημένα έσοδα προκειμένου να μπορούν να αυξήσουν τις δυνατότητες ενίσχυσης του έργου τους. Διαψεύδονται λοιπόν όλες οι Κασσάνδρες που το θεωρούσαν προβληματικό και άμεσα αντιμετωπίστηκαν ζητήματα δυσλειτουργιών».

Σύμφωνα με τον ίδιο όλο αυτό το διάστημα έχουν προετοιμαστεί όλες εκείνες οι διαδικασίες που θα βοηθήσουν και στον εμπλουτισμό των παρεχόμενων προϊόντων προς τους πολίτες αλλά και στην εξεύρεση λύσεων καλύτερης εξυπηρέτησης των πολιτών, καθώς η αρχική σύμβαση του 2014, δεν είχε προβλέψει καθόλου συστήματα διευκόλυνσης των χρηστών. «Στόχος μας το ηλεκτρονικό εισιτήριο σταδιακά να εισαχθεί σε όλο των δίκτυο των επιβατικών μεταφορών. Ήδη, μέσω της ΚτΠ Α.Ε. προωθούνται οι διαγωνισμοί για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στη Θεσσαλονίκη και σε συνεργασία με το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής ετοιμάζονται τα προγράμματα εισαγωγής του στις αστικές συγκοινωνίες» τονίζει ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Γιάννης Σκουμπούρης δηλώνει στο ΑΠΕ ΜΠΕ πως «η βελτίωση των εσόδων του ομίλου ΟΑΣΑ αποδεικνύει την στήριξη του επιβατικού κοινού στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες», σημειώνοντας ότι το ηλεκτρονικό εισιτήριο και η τηλεματική αποτελούν σημαντικό «ποιοτικό άλμα» προς όφελος του επιβατικού κοινού.

Στο σημείο αυτό, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΑ υπογραμμίζει ότι με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, υλοποιήθηκε μια νέα ευέλικτη τιμολογιακή πολιτική, με αποτέλεσμα 7 στους 10 να χρησιμοποιούν εκπτωτικά εισιτήρια. Παράλληλα, υλοποιήθηκαν ενέργειες για την βέλτιστη εξυπηρέτηση του επιβάτη, όπως η χρήση πιστωτικής κάρτας σε όλα τα εκδοτήρια, αυτόματα μηχανήματα και εξωτερικά σημεία πώλησης. Είναι ενδεικτικό ότι οι συναλλαγές με πιστωτική κάρτα προσεγγίζουν το 20%.

Επίσης, το τελευταίο διάστημα επιτεύχθηκε η μείωση του χρόνου έκδοσης των εισιτηρίων στα αυτόματα μηχανήματα και επόμενο βήμα αποτελεί η ανανέωση του μενού, με στόχο να καταστεί πιο εύχρηστο στο επιβατικό κοινό, αλλά και η αύξηση του αριθμού των συσκευών πώλησης και η εισαγωγή νέων συνδυαστικών προϊόντων κομίστρου. Πλέον, προσωποποιημένη ηλεκτρονική κάρτα διαθέτουν 1,46 εκατ. επιβάτες και μετά την συμφωνία που επιτεύχθηκε με τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ναυτιλίας, προσωποποιημένη κάρτα διαθέτουν όλοι οι δικαιούχοι μειωμένου και δωρεάν κομίστρου.

Εκτός από τις ενέργειες γύρω από το ηλεκτρονικό εισιτήριο, ο ΟΑΣΑ βρίσκεται στο καταληκτικό στάδιο για την προκήρυξη του διαγωνισμού για τα 92 νέα λεωφορεία αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, εκ των οποίων τα 12 είναι ηλεκτρικά. Ο εν λόγω διαγωνισμός, ύψους 30 εκατ. ευρώ, πρόκειται να προκηρυχθεί το αμέσως επόμενο διάστημα, ενώ αξιοσημείωτο είναι ότι ο αμέσως προηγούμενος διαγωνισμός χρονολογείται το 2005 γιαυτό και είναι επιτακτική η ανανεώση του στόλου, ένα βήμα στο οποίο αποφάσισε επιτέλους μία ηγεσία Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να προβεί μετά από τόσα χρόνια.

ΕΡΧΟΝΤΑΙ 842 ΝΕΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ ΣΕ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ!

Στο πιο αποφασιστικό βήμα για την ανανέωση του στόλου των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη προχωρούν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ο ΟΑΣΑ. Το επόμενο διάστημα πρόκειται να προκηρυχθούν δύο ξεχωριστοί διαγωνισμοί για την προμήθεια νέων λεωφορείων.

Ο πρώτος διαγωνισμός, ο οποίος θα προκηρυχθεί το επόμενο 20ήμερο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, όπως υπογράμμισε, σε χθεσινή εκδήλωση παρουσίασης ηλεκτρικού λεωφορείου, ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Θάνος Βούρδας, αναφέρεται στην προμήθεια 750 λεωφορείων, αρχικού προϋπολογισμού 420 εκατ. ευρώ.

Τα 400 από αυτά προορίζονται για την Αθήνα και τα υπόλοιπα 350 για τη Θεσσαλονίκη.
Στην Αθήνα, τα 170 θα είναι ηλεκτρικά, 180 φυσικού αερίου και 50 πετρελαίου, ενώ για τη Θεσσαλονίκη 150 ηλεκτρικά, 150 φυσικού αερίου και 50 πετρελαίου.

Η χρηματοδότηση του έργου, σύμφωνα με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είναι εξασφαλισμένη μέσω του ΕΣΠΑ (70 εκατ. ευρώ) και την ΕΤΕπ (η ΕΤΕπ θα χρηματοδοτήσει έως το 75% των λεωφορείων φυσικού αερίου και των ηλεκτρικών λεωφορείων). Σε αυτόν τον διαγωνισμό, προβλέπεται και η ανάθεση της συντήρησης των λεωφορείων για περίοδο 15 + 2 ετών.

Αντίστοιχα, ο δεύτερος διαγωνισμός, ο οποίος θα προκηρυχθεί από τον ΟΑΣΑ, αναφέρεται στην προμήθεια 92 λεωφορείων, αρχικού προϋπολογισμού 30 εκατ. ευρώ, τα οποία εξασφαλίστηκαν από την Περιφέρεια Αττικής.

Ο ΟΑΣΑ θα προμηθευτεί 20 λεωφορεία diesel 12 μέτρων Euro VI, 60 αρθρωτά λεωφορεία diesel 18 μέτρων Euro VI και 12 ηλεκτρικά λεωφορεία 12 μέτρων. Σημειώνεται ότι και στους δύο διαγωνισμούς, οι υποψήφιοι θα μπορούν να καταθέσουν προσφορά για κάθε τύπο λεωφορείου και όχι υποχρεωτικά για όλους τους τύπους.

Με τους ανωτέρω διαγωνισμούς, επιτυγχάνεται η ανανέωση του στόλου οχημάτων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης με νέα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας οχήματα, καθώς η μέση ηλικία των υφιστάμενων οχημάτων είναι τα 13 έτη στα λεωφορεία και τα 14 στα τρόλεϊ.

Πηγές: itspossible.gr , metaforespress.gr

Σχόλια