Νέος Σταθμός ΚΤΕΛ Ελαιώνα: έτσι θα είναι σε λίγα έτη! Σαν υπερσύγχρονο τέρμιναλ αεροδρομίου...




Σε μερικά χρόνια η Αθήνα θα έχει επιτέλους αποκτήσει έναν νέο φουτουριστικού στύλ υπερσύχγρονο Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων στον Ελαιώνα, μία υποβαθμισμένη εως τώρα περιοχή χωρίς ιδιαίτερες υποδομές, αφήνοντας πίσω στο παρελθόν τον "τριτοκοσμικό" - όπως και χαρακτηρίζονταν από τους πολίτες - Σταθμό στον Κηφισό που έχει ξεπεράσει ήδη προ πολλού τις δυνατότητες του και γενικά ήταν κατάλληλος για την δεκαετία του 80... Τα πράγματα μετά από μία μακρόχρονη αδικαιολόγητη στασιμότητα (με ευθύνη όλες τις προηγούμενες Κυβερνήσεις) προχωράνε πλέον ουσιαστικά για πρώτη φορά απ όταν ήταν να δημιουργηθεί ο Σταθμός αυτός ήδη πριν από...15 ολόκληρα χρόνια (έπρεπε στους Ολυμπιακούς Αγώνες ήδη να υπήρχε αλλά παρέμεινε στα χαρτιά)! Μόνον το 2012 έγινε με εξαγγελία από τον τότε αρμόδιο Υπουργό αλλά δεν προχώρησε τίποτα. Η κατασκευή του θα αναβαθμίσει σημαντικά τις ελληνικές συγκοινωνίες, θα βελτιώσει τις τουριστικές υποδομές της χώρας, θα φέρει μερικές νέες εκατοντάδες θέσεις εργασίας ενώ θα βελτιώσει την εικόνα μας στο εξωτερικό αποκτώντας ένα τέτοιο...Terminal! Η λειτουργία του πιθανόν να ξεκινήσει εντός του 2021 καθώς απαιτούνται 3 έτη κατασκευής. Παρακάτω θα δείτε πως θα μοιάζει καθώς και όλα τα ενδιαφέροντα στοιχεία για τον Σταθμό.

Στο 2ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών μίλησε ο Υποδιευθυντής Νέων Έργων στη Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, Παναγιώτης Κλήμης για το μεγαλεπήβολο σχέδιο υλοποίησης του νέου Κεντρικού Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ) στην περιοχή του Ελαιώνα που παράλληλα θα αναβαθμιστεί έτσι ενώ θεωρείται στρατηγικά καλύτερη τοποθεσία αφού οι ταξιδιώτες μέσω του Σταθμού του Μετρό που βρίσκεται ακριβώς από κάτω θα μπορούν να μετακινούνται άμεσα σε όλη την πόλη καθώς και έως το Λιμάνι του Πειραιά μετά την επέκταση της γραμμής προς τα εκεί σύντομα (κατασκευάζεται ήδη η επέκταση αυτή τη στιγμή). Σήμερα οι επιβάτες των δύο σταθμών των ΚΤΕΛ που υπάρχουν στην Αθήνα έχουν πρόσβαση μόνο με λεωφορειακές γραμμές και ταξί.


«Είναι ένα έργο του οποίου η μοίρα πάντα ήταν άρρηκτα συνδεδεμένη με την Αττικό Μετρό», σχολίασε, εξηγώντας πως ήδη από το 2003 η εταιρεία είχε επιφορτιστεί με την εκπόνηση των μελετών για τον νέο Σταθμό Υπεραστικών της Αθήνας. Πρόσθεσε επίσης ότι η Αττικό Μετρό, μετά το «ξεπάγωμα» του έργου το 2012 και την υπογραφή Συμφώνου Συνεργασίας με την ΚΣΑΥΛΕ και τον Δήμο Αιγάλεω, προχώρησε στην απαλλοτρίωση 18 περίπου στρεμμάτων για την υλοποίησή του, αναλαμβάνοντας παράλληλα τον ρόλο του Project Manager. Όπως είπε, η διαδικασία των απαλλοτριώσεων τελείωσε πρόσφατα και η προμελέτη του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί σύντομα. Επόμενο βήμα είναι η προετοιμασία αντικειμένου προκειμένου να ανατεθεί σε Χρηματοοικονομικό Σύμβουλο η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης για την προκήρυξη του διαγωνισμού.


Σε επίπεδο χρηματοδότησης, ανέφερε πως το Υπουργείο έχει ήδη κινήσει διαδικασίες ένταξης του έργου στο «Πακέτο Γιούνκερ».



Οι σταθμοί Κηφισού και Λιοσίων, που εξυπηρετούν σήμερα την πρωτεύουσα, φιλοξενούν συνολικά 49 γραμμές και δέχονται έναν ημερήσιο φόρτο που κυμαίνεται από 24-44 χιλ. επιβάτες, σημείωσε ο κος Κλήμης. Τόνισε πως με τη λειτουργία του, το νέο έργο θα ανακουφίσει τις περιοχές που στέγαζαν επί δεκαετίες τους Σταθμούς Υπεραστικών, ενώ παράλληλα θα αναβαθμίσει σημαντικά την υποβαθμισμένη περιοχή του Ελαιώνα που όπως χαρακτηριστικά είπε «αυτή τη στιγμή δεν έχει καθόλου υποδομές».
   
«Στόχος ήταν ο σχεδιασμός ενός τέρμιναλ που θα έμοιαζε με αεροδρομίου, λαμβάνοντας υπόψιν και την αντίστοιχη διεθνή εμπειρία», σχολίασε, προσθέτοντας ότι η λογική του έργου είναι η δημιουργία ενός συγκοινωνιακού κόμβου που θα φιλοξενεί και διεθνείς λεωφορειακές γραμμές και θα αγγίξει έναν ετήσιο φόρτο της τάξης των 16 εκατ. επιβατών.
 

Οι εγκαταστάσεις του νέου ΚΣΥΛ θα έχουν συνολική επιφάνεια περίπου 40.000 τ.μ. ενώ θα υπάρχουν επιπλέον ελεύθεροι χώροι πρασίνου 20.000 τ.μ., χώροι για εμπορικές χρήσεις σχεδόν 12.000 τ.μ. και χώροι στάθμευσης 572 θέσεων. Πρόκειται για μία έκταση 70 στρεμμάτων που βρίσκεται δίπλα στον ομώνυμο σταθμό του μετρό και είχε απαλλοτριωθεί από το Δημόσιο ήδη από την δεκαετία του 1990 ακριβώς για αυτόν τον σκοπό. Στον ίδιο χώρο προβλέπεται να στεγαστούν και οι διεθνείς λεωφορειακές γραμμές, που εξυπηρετούν γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βουλγαρία κ.λπ.) και είναι διάσπαρτες σε διάφορα σημεία στο Λεκανοπέδιο, όπως το Πεδίον του Άρεως και το Μεταξουργείο.
Υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί 35.000 αφίξεις και αναχωρήσεις επιβατών ημερησίως, με 70 θέσεις στάθμευσης λεωφορείων και άλλες 23 για διεθνείς γραμμές.


Σύμφωνα με τον κο Κλήμη ο νέος Σταθμός Υπεραστικών αναμένεται να ενισχύσει το συγκοινωνιακό έργο των ΚΤΕΛ ενώ προβλέπει ότι μεγάλα οφέλη θα προκύψουν και για την επιβατική κίνηση στο Μετρό. Εκτίμησε ενδεικτικά το κόστος του έργου στα 170-180 εκατ. ευρώ και διευκρίνισε πως η αρμόδια αρχή για την δημοπράτηση, βάσει του ισχύοντος κανονιστικού πλαισίου, είναι ο ίδιος ο ΚΣΑΥΛΕ και όχι η Αττικό Μετρό.
    
Τέλος, εξήγησε πως η αποπληρωμή του έργου θα γίνει τόσο από την εκμετάλλευση των εμπορευματικών χρήσεων στις εγκαταστάσεις του Σταθμού όσο και από τα ΚΤΕΛ που θα συμμετάσχουν στο κοινοπρακτικό σχήμα και θα συνεισφέρουν στην αποπληρωμή των κεφαλαίων από τα εισιτήρια.

Με πληροφορίες από ypodomes.com και efsyn.gr
 

Σχόλια