Θετική εξέλιξη στην Παιδεία για αυτά τα ιδιαίτερα παιδιά στα σχολεία μας...

   
  
 Αποφασίστηκε η μεταγραφή των σχολικών βιβλίων στον κώδικα γραφής Braille με απόφαση του Υπουργού Παιδείας προκειμένου να καλυφθεί ένα χρόνιο αίτημα που αποτελούσε ένα διαχρονικό κενό στην Ελληνική Εκπαίδευση. Είναι ένα βήμα προς μία καλύτερη και πιο δίκαιη Παιδεία και είναι πάντα ευχάριστο να ακούγονται τέτοιες πρωτοβουλίες (που θα έπρεπε κανονικά να είχαν αναληφθεί εδώ και αρκετά χρόνια καθώς το ζήτημα δεν είναι καθόλου νέο). Φυσικά δεν φθάνει μόνο να δημιουργηθούν τέτοια σχολικά βιβλία αλλά θα πρέπει στα πλαίσια της αναβάθμισης της Ειδικής Αγωγής που διαρκώς εξαγγέλεται να ικανοποιούνται πάντοτε ΌΛΑ τα χιλιάδες αιτήματα σχολείων/γονέων για Παράλληλη Στήριξη* (αντί τα μισά μόνο όπως και φέτος πάλι αφήνοντας πολλά παιδιά στα Γενικά Σχολεία ξεκρέμαστα και χιλιάδες εν δυνάμει εκπαιδευτικούς άνεργους) των παιδιών που έχουν κάποια μαθησιακή δυσκολία ή κάποια μορφή αναπηρίας, να γίνουν οι απαραίτητοι μόνιμοι διορισμοί στο τομέα αυτό (είναι ο μοναδικός κλάδος εκπαιδευτικών στον οποίο δεν έχει γίνει ποτέ και κρατιέται χάρη στους Αναπληρωτές κάθε χρονιά μόνο) και φυσικά να υπάρχουν τα κατάλληλα κτήρια και να συνεχίζονται τέτοιες προσπάθειες όπως η τωρινή για ίσες ευκαιρίες μάθησης προς όλους τους μαθητές.

   Το Υπουργείο Παιδείας σε χθεσινό του Δελτίο Τύπου (09.01.2018) αναφέρει μία πολύ σημαντική και θετική εξέλιξη για τους μαθητές του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος που είναι τυφλοί καθώς "ανταποκρινόμενος σε ένα χρόνιο αίτημα για παροχή κατάλληλων και ποιοτικών βιβλίων που θα καλύψουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες των τυφλών μαθητών, ο Υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου αποφάσισε τη συγκρότηση ομάδας εργασίας για τη μεταγραφή των μαθητικών βιβλίων στον κώδικα γραφής Braille.
   Η ομάδα εργασίας απαρτίζεται από εξειδικευμένους εκπαιδευτικούς και έχει ως στόχο για τα σχολικά έτη 2017-18 και 2018-19, τη διασκευή, προσαρμογή, εικονογράφηση και μεταγραφή στο σύστημα Braille των διδακτικών βιβλίων για τυφλούς μαθητές της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης."


*Στο πρόγραμμα της Παράλληλης Στήριξης (και ειδικά στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση όπου έχει μεγάλη απήχηση) γίνονται δεκτές αιτήσεις από γονείς μαθητών, δια μέσω των σχολείων, με μαθησιακές δυσκολίες ή κάποιας μη βαριάς μορφής αναπηρίας τα οποία παιδιά ωστόσο δεν φοιτούν σε Ειδικό Σχολείο (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο ή Λύκειο που συνήθως πλην Αθηνών και Θεσσαλονίκης υπάρχει πάντα από ένα σε Νομαρχιακό επίπεδο) καθώς δεν είναι απαραίτητο, αλλά σε σχολείο Γενικής Αγωγής μαζί με όλα τα άλλα παιδιά. Στους μαθητές αυτούς λοιπόν, το Υπουργείο Παιδείας παρέχει έναν αναπληρωτή εκπαιδευτικό (με εξειδίκευση στην Ειδική Αγωγή ή και όχι όταν έχει εξαντληθεί ο αριθμός τους κάτι που συμβαίνει ήδη από νωρίς καθώς υπάρχει τεράστια απορρόφηση του επαγγέλματος....έως να κορεστεί και αυτό δηλαδή) ο οποίος συνοδεύει τον μαθητή καθ όλη τη διάρκεια της σχολικής ημέρας για όλη την χρονιά και τον βοηθάει στην τάξη (αφού κάθεται δίπλα στον μαθητή στο θρανίο την στιγμή που ο κανονικός δάσκαλος της τάξης παραδίδει μάθημα) αλλά και έξω απο αυτήν στα διαλείμματα και άλλες δραστηριότητες (ειδικά τυφλά παιδιά το έχουν μεγάλη ανάγκη αυτό). Οι αιτήσεις είναι πάντοτε πολλές χιλιάδες αλλά τα τελευταία σχολικά έτη, πιστώσεις υπάρχουν για τις μισές συνήθως μόνο κάτι που πρέπει οπωσδήποτε να αλλάξει και για το καλό των μαθητών αλλά και για να μειωθεί λίγο παραπάνω η ανεργία των εκπαιδευτικών οι οποίοι είναι χιλιάδες που συνωστίζονται στους Πίνακες Αναπληρωτών (Μηδενικής Προϋπηρεσίας κυρίως όταν μιλάμε για Πρωτοβάθμια διότι στην Δευτεροβάθμια είναι τραγική η κατάσταση με την αδιοριστία και στους δύο Πίνακες)...

Σχόλια