Σε 3 ώρες το Αθήνα-Θεσσαλονίκη απο το καλοκαίρι και μετά με το τρένο!


Σε 3 ώρες και 20 λεπτά (από 6 ώρες!) συγκεκριμένα θα έχει μειωθεί ο χρόνος ταξιδιού με το τρένο από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη μετά την ολοκλήρωση των έργων του δικτύου και την πλήρη παράδοση διπλής ηλεκτροδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής αυτής. 

   Μάλιστα δε στις 8/01/2018 ο Υπουργός Υποδομών κ. Σπιρτζής που έχει από καιρό βάλει στοίχημα να παραδοθεί η εκσυγχρονισμένη γραμμή εντός του 2018 - ένα έργο που η χώρα περίμενε για πολλά χρόνια να ξεκινήσει να υλοποιείται -ήταν παρών και στην δοκιμαστική λειτουργία του υπό ολοκλήρωση τμήματος Τιθορέα-Λιανοκλάδι (με δύο νέους ολοκαίνουργιους σιδηροδρομικούς Σταθμούς έκαστος) όπου υπάρχει μία σημαντική ιδιαιτερότητα για την χώρα μας και συγκεκριμένα η νέα δίδυμη Σήραγγα του Καλλιδρόμου καθώς με μήκος 9 χιλιομέτρων αποτελεί όχι μόνο την μεγαλύτερη της Ελλάδας αλλά και ολόκληρων των Βαλκανίων!
   Τα έργα υποτίθεται θα ολοκληρωθούν στον άξονα τον ερχόμενο Ιούνιο και μακάρι να τηρηθεί αυτό, είναι ένα έργο αναπτυξιακό, ένα έργο που και διεθνώς θα μας δώσει καλό πρόσωπο και που θα φέρει νέα δεδομένα στην μετακίνηση των Ελλήνων με μία εκμηδένιση αποστάσεων! Βέβαια να αναφερθεί εδώ πως οι Ιταλοί που στα πλαίσια των αποκρατικοποιήσεων αγόρασαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ (τους συρμούς δηλαδή και άρα την εμπορική εκμετάλλευση των σιδηροδρομικών διαδρομών της Ελλάδας) αναμένεται να φέρουν και νέα υπερταχεία τρένα, τα λεγόμενα Βέλη, προκειμένου να αναπτύσσονται ταχύτητες ακόμα και 200 km/h! Φυσικά η ηλεκτροκίνηση της διαδρομής και ο εκσυγχρονισμός που συντελείται είναι προϋπόθεση για την χρήση των Βελών και είναι κάτι που έχει επωμιστεί η Ελλάδα μέσω του ΟΣΕ αφού μόνο με 45 εκατ. ευρώ οι Ιταλοί απέκτησαν το δικαίωμα στην σιδηροδρομική μετακίνηση των επιβατών, ένα ιδιαίτερα επικερδές παιχνίδι για εκείνους καθώς μιλάμε για ελάχιστα χρήματα με την απόσβεση να είναι γρήγορη αφού τα μεγάλα οικονομικά βάρη θα τα έχει το Ελληνικό Δημόσιο διότι αυτό θα είναι υπεύθυνο για την συντήρηση του εθνικού δικτύου. Όπως και τώρα ξοδεύονται δισεκατομμύρια ευρώ - κρατικά χρήματα φυσικά όλα - προκειμένου να αποκτήσει η Ελλάδα ένα σύγχρονο δίκτυο εφάμιλλο με αυτό των αναπτυγμένων κρατών, κάτι που μέσα στα επόμενα 3-4 έτη θα έχει συντελεστεί το αργότερο διότι η αλήθεια είναι πως συντελείται πολλή δουλειά αυτή τη στιγμή καθώς σε όλη τη χώρα γίνονται έργα. Απλώς τα έσοδα δεν θα πηγαίνουν στο Ελληνικό Κράτος και ας θα έχει ξοδέψει τόσα πολλά (κοινό χαρακτηριστικό πολλών ιδιωτικοποιήσεων να αναφερθεί εδώ καθώς ιδιωτικοποιούνται μονάχα όσα για τον ιδιώτη έχουν πολύ κέρδος με λίγα δικά του έξοδα και αφαιρώντας πηγές εσόδων του κράτους όπως συνέβη με τον ΟΠΑΠ ή την Εγνατία Οδός Α.Ε. σύντομα). Το θετικό όμως είναι πως τουλάχιστον θα δουν όφελος οι επιβάτες, θα αρθούν συγκοινωνιακές απομονώσεις και θα συμβάλλει λογικά και σε μία ενδεχόμενη ανάπτυξη.

   Αναλυτικότερα για το έργο αυτό καθώς και μερικά σημαντικά απο τα επόμενα που θα τελειώσουν εως το τέλος 2019, μεταξύ άλλων και νέες διεθνείς συνδέσεις, αναφέρονται σε ρεπορτάζ του ypodomes.com παρακάτω:


"Την Δευτέρα 8 Ιανουαρίου 2018 –με την παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη και του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών κ. Θάνου Βούρδα, η ΕΡΓΟΣΕ έδωσε σε δοκιμαστική λειτουργία την νέα σιδηροδρομική γραμμή «Τιθορέα-Λιανοκλάδι» με διέλευση από την νέα σήραγγα  του Καλλιδρόμου. Παρόντες στο δοκιμαστικό δρομολόγιο ήταν ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Δουκάκης και ο Διευθύνων Σύμβουλος κ. Χρήστος Διονέλης, καθώς και πολλοί επίσημοι.
   Η νέα γραμμή συνδέει δύο ολοκαίνουργιους Σιδηροδρομικούς Σταθμούς  (Τιθορέα και Λιανοκλάδι) και διέρχεται από την νέα δίδυμη σήραγγα στο Καλλίδρομο, μήκους 9 χιλιομέτρων που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα της Ελλάδος και των Βαλκανίων. Η γραμμή θα τεθεί σε εμπορική εκμετάλλευση το αμέσως επόμενο διάστημα. Το συνολικό έργο ολοκληρώνει προσπάθειες πολλών ετών, και αποτελεί ιδιαίτερο τεχνικό επίτευγμα της ΕΡΓΟΣΕ και του κατασκευαστικού τομέα της χώρας μας.  Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ για τον συνολικό σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά- Αθήνας-Θεσσαλονίκης με διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή συνεχίζονται εντατικά, με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης τον Ιούνιο 2018

ΣΠΙΡΤΖΗΣ:ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΤΟ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΣΕ ΔΙΠΛΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΟΥΜΕΝΗ ΓΡΑΜΜΗ
   Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών στις δηλώσεις που έκανε από το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Λιανοκλαδίου υπογράμμισε ότι η ολοκλήρωση της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός μήκους 106 χιλιομέτρων, «είναι ένα έργο που αλλάζει το μεταφορικό και το συγκοινωνιακό χάρτη της χώρας και της ευρύτερης περιοχής»
Και πρόσθεσε:«Σήμερα παραδίδονται τα 54 από τα 106 χιλιόμετρα. Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει παραδοθεί το σύνολο του έργου. Θα έχουμε επιτέλους το Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε διπλή ηλεκτροδοτούμενη γραμμή. Θα μπορούμε να κάνουμε τρεις ώρες και 20 λεπτά από την Αθήνα μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Αυτό σημαίνει πάρα πολλά για τις επιβατικές, τις σιδηροδρομικές, αλλά και για τις εμπορευματικές μεταφορές».
   Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κατά τη διάρκεια του δοκιμαστικού δρομολογίου, διαπίστωσε την επικείμενη ολοκλήρωση των κατασκευαστικών εργασιών της δίδυμης σιδηροδρομικής σήραγγας Καλλιδρόμου, μήκους 9.036 χιλιομέτρων, που είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα των Βαλκανίων, και αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα τεχνικά επιτεύγματα της ΕΡΓΟΣΕ. Η σήραγγα χωροθετείται στο πρώτο τμήμα του έργου από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου μήκους 54 χιλιομέτρων, το οποίο παραδίδεται προς λειτουργία την 1η Φεβρουαρίου.
   Ο κ. Σπίρτζης τόνισε για μια ακόμη φορά ότι είναι πολιτική επιλογή και στρατηγικός στόχος της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών η αναβάθμιση των σιδηροδρομικών μεταφορών: «Πιστεύω ότι η προτεραιότητα που έχουμε δώσει στα Μέσα Σταθερής Τροχιάς για όλη τη χώρα υλοποιείται. Η ΠΑΘΕ πλέον δεν είναι όνειρο.Θα παραδοθεί.Και πάμε για το επόμενο μεγάλο έργο που είναι η σιδηροδρομική Εγνατία και η σύνδεση της μαύρης θάλασσας με τα λιμάνια της βορείου Ελλάδας». Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών πρόσθεσε επίσης σε ότι αφορά το σχεδιασμό των σιδηροδρομικών έργων: «Το καλοκαίρι όπως είπαμε θα είναι έτοιμο το εν λόγω έργο, που ολοκληρώνει τον άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης. Μέχρι τα τέλη του ‘19 θα έχουμε έτοιμο το μεγαλύτερο τμήμα από την Αθήνα μέχρι την Πάτρα - και στη συνέχεια και μέχρι το νέο λιμάνι της Πάτρας - και από κει και πέρα, θα έχουμε τη σύνδεση από τη Θεσσαλονίκη προς τα Σκόπια και τη Σερβία, προς τη Βουλγαρία».

   Σημειώνεται ότι η Νέα Σιδηροδρομική Γραμμή Υψηλών Ταχυτήτων στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα σηματοδοτήσει τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού σιδηροδρόμου και θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με την Θεσσαλονίκη. Συγκεκριμένα η διαδρομή Αθήνα – Λιανοκλάδι θα διαρκεί έως 90 λεπτά, η διαδρομή Αθήνα – Δομοκός έως 108 λεπτά και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δε θα ξεπερνά τις 3,5 ώρες."

Σχόλια